poniedziałek, 2 stycznia 2012

Rzeczy ważne i nieważne w linkach sponsorowanych Google

Rzeczy ważne i nieważne w linkach sponsorowanych Google

Autorem artykułu jest Mariusz Gąsiewski



W prowadzeniu kampanii AdWords można wyróżnić zarówno takie elementy, na które warto zwrócić szczególną uwagę i takie, którymi nie powinniśmy się za bardzo przejmować, jako, że nie mają one bezpośredniego przełożenia na same rezultaty jakościowe kampanii.

AdWords – elementy mało ważne

Pozycja reklamy AdWords
Nadal jeszcze zbyt wiele osób przywiązuje dużą wagę do pozycji reklamy, walcząc zaciekle o pierwszą lub drugą pozycję w wynikach linków sponsorowanych. Liczy się zysk z reklamy, a nie jej pozycja (wyłączając szczególne przypadki, kiedy reklama pełni rolę PR i budowania wizerunku).

Działania i stawki konkurencji

Optymalizując kampanię AdWords trzeba brać pod uwagę działania konkurencji, ale tylko w takim stopniu, w jakim jest to konieczne. Działania konkurencji trzeba wiązać z konkretną sytuacją rynkową. Słowa kluczowe, które są opłacalne dla firmy konkurencyjnej mogą być nieopłacalne dla nas i odwrotnie – to, co jest nieopłacalne dla firm konkurencyjnej może oznaczać spore zyski dla naszej firmy
Ilość słów kluczowych dla linku AdWords
W reklamie AdWords liczy się jakość słów kluczowych, a nie ich ilość. W niektórych sytuacjach warto się reklamować na kilka tysięcy słów kluczowych, w innych naszą działalność charakteryzuje tylko jedno charakterystyczne dla nas słowo kluczowe

Elementy istotne w prowadzeniu kampanii

Zysk z inwestycji
W zdecydowanej większości przypadków jest to najważniejszy współczynnik określający efektywność kampanii linku sponsorowanego AdWords. Istnieją przypadki, kiedy strategia prowadzenia linku AdWords nie jest ukierunkowana na maksymalizację ROI, ale są to raczej rzadkie sytuacje i wynikają najczęściej z niezrozumienia zasad prowadzenia kampanii reklamowych w Internecie.


Stawki płacone za linki sponsorowane

Stawki płacone za linki sponsorowane AdWords warunkują często koszt prowadzenia kampanii, a poprzez to również ROI słów kluczowych. Im niższą stawkę zapłacimy za słowo kluczowe, tym niższy próg zyskowności tego słowa kluczowego. Z drugiej strony warto mieć na uwadze fakt, iż nie zawsze niskie stawki słów kluczowych oznaczają, że nasze linki sponsorowane AdWords są opłacalne.

Wskaźnik Jakości AdWords
Wskaźnik Jakości AdWords często ma kluczowe znaczenie dla efektywności reklamy. Im wyższy wskaźnik Jakości ma nasza reklama tym wyższe pozycje będzie osiągała nasza reklama w wynikach linków sponsorowanych i tym niższe stawki będziemy musieli za nią płacić.

CTR linku sponsorowanego
Wysoki CTR często przyczynia się do obniżania stawek płaconych za reklamę. Jednocześnie jednak źle przygotowana reklama może sprawić, że bardzo wysokiemu wskaźnikowi CTR linku będzie towarzyszyć bardzo niski poziom konwersji reklamy. Sytuacja taka może mieć miejsce jeżeli stworzymy reklamę, która będzie wyglądała bardzo zachęcająco z punktu widzenia użytkownika (będzie zachęcała do klikania reklamy), a jednocześnie nie będzie ona odzwierciedlała rzeczywistego wyglądu naszej usługi lub produktu (np. reklama, która reklamuje tanią książkę za 20 złotych, przy czym na stronie docelowej reklamy okazuje się, że książka ta wraz z kosztami przesyłki będzie kosztować 40 złotych).

Wskaźnik konwersji reklamy
Im większy procent użytkowników, którzy kliknęli wykupione przez nas reklamy zdecyduje się na zakup naszych produktów i usług, tym wyższy zysk będzie przynosić nam reklama. W drastycznych sytuacjach nawet bardzo niskie stawki słów kluczowych mogą wiązać się ze stratami ponoszonymi na reklamie w AdWords jeżeli nie będzie tym niskim stawkom towarzyszyć pewien minimalny poziom konwersji reklamy.




---

Twórca bloga Marketing w Internecie przedstawiającego zagadnienia SEM i SEO. Opublikował Przewodnik SEO - SEM dla niedużych firm i początkujących biznesmenów.


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz